donderdag 10 juni 2010

Ding 18 en 19, Library Thing en sociale netwerken

Zowel Library Thing als Dizzie bekeken en uitgeprobeerd. Leuk om je eigen bibliotheek op te zetten en deze informatie te delen met fans. Thuis ga ik dat niet doen want vervolgens moet je alles weer "recht zetten" en het leuke van thuis is dat het daar niet hoeft. Voor leners vind ik het wel interessant omdat ze dan geen schriftjes meer hoeven aan te leggen of hun paraaf in het boekhoekje schrijven en vanzelf leuke titels aangeleverd krijgen die bij hun interesses passen. Maken we eerst een filmje op YouTube en vervolgens een link daar naartoe vanaf onze website. Sociale netwerken zoals Hyves en Facebook zijn voor mij een brug te ver. Ik gebruik het net vooral zakelijk en niet om prive contacten te onderhouden. Ning 2.0 is zo'n zakelijke toepassing waar ik al vaker mee gewerkt heb, o.a. het Instore Marketing Netwerk dat opgezet n.a.v. de bijeenkomst in Hoofddorp in september 2009 en natuurlijk onze eigen ning. Inmiddels heb ik mijn profiel aangepast en opgeleukt met een foto. De routine moet nog wel komen. Maar ook hiervoor geldt dat ik alleen toepassingen wil gebruiken die zinvol zijn voor mijn dagelijkse werk.

1 opmerking:

  1. en gelijk heb je, je moet vooral kijken wat zinvol is voor jou. Leuk idee om een youtubefilmpje te plaatsen met dan een link naar librarything: zie het zo voor me.

    BeantwoordenVerwijderen